مقدمه: فیزیک خاک یکی از شاخه های علم خاکشناسی است و وظیفه پیش بینی، اندازه گیری و کنترل فرایند های فیزیکی که در خاک رخ می دهد را بر عهده دارد. فیزیک خاک از دو کلمه فیزیک و خاک تشکیل شده است. برای تعریف علم فیزیک خاک بهتر است ابتدا واژه فیزیک و سپس خاک و در نهایت فیزیک خاک تعریف شود. هدف علم فیزیک ج
قسمتی از متن: بخشهای متعدد فعالیتهای واحد تجاری دارای ویژگیهایی است که از نقطه نظر ثبات، مخاطره و قابلیت پیش بینی با هم متفاوت است و این امر افشای جداگانه اجزای تشکیل دهنده عملکرد مالی را در صورت سود و زیان و صورت سود و زیان جامع ایجاب می کند.
چکیده گزارش عملکرد بخش صنعت و معدن در راستای سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور؛ قسمتی از متن: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران هم اکنون دارای 5/20 میلیارد دلار طرح سرمایهگذاری میباشد که از این تعداد، 38 طرح با سرمایهگذاری 7/6 میلیارد دلار در دست اجرا بوده و 35 طرح با سرمایهگذاری کل 11 می
مقدمه: یکی از اهداف اساسی و بسیار مهم سیاستگذاران ایجاد ارتباط منطقی و هماهنگ صنعت و محیط کار با دانشگاه و دانشجو می با شد که هم در شکوفائی ورشد صنایع موثر بوده و هم دانشجویان را از یادگیری دروس تئوری محظ رهایی داده و علم آنها را کاربردی تر کرده و باعث می شود آن را در عرصه عمل ، آزموده و به مشکلا
مواد اولیه پس از ورود به واحد انبار ذخیره و آنگاه بطور جداگانه توزین ووارد تانکهای ذوب مربوطه ( چربی -سود -آب نمک ) می گردند
چکیده : ارتباط مولد و مصرف کننده فقط از طریق اجسام هادی(فلزات) امکان پذیر است و از این رو، هادی ها از اجزای اصلی شبکه محسوب می شوند . هادی خوب دارای مشخصات زیر است: دارای قابلیت هدایت الکتریکی بالا (یا مقاومت ویژه کم ) باشد. دارای استحکام مکانیکی زیاد باشد . اقتصادی بوده و فراوان باشد مس و آلومینیم
مقدّمه: مفهوم کارآفرینی تحت الشعاع مسائل جامعه قرارگرفته وبه محیطهای کسب وکار هنوز وارد نشده است،دراکثر کشورهای توسعه یافته،مفهوم کارآفرینی درسطح اقتصادی جاافتاده به طوری که جوانان میتوانند خود رابه یک قهرمان تجاری تبدیل کنند0ولی درکشورما کارآفرینی اقتصادی بیشتر اشتباهاً بچای ایجاد شغل بکار برد
قسمتی از متن: گزارشات مالی باید اطلاعاتی را ارائه کنند که برای سرمایه گذاران کنونی، بالقوه، بستانکاران و سایر استفاده کنندگان از صورت های مالی مفید واقع شود و آنها بتوانند بدین وسیله در مورد سرمایه گذاری، دادن وام(اعتبار) به شرکت و تصمیمات مشابه، به شیوه ای بخردانه عمل کنند (تصمیم بگیرند). در مورد ا
مقدمه: از کجا مرور تاریخی این موضوع را شروع کنیم؟ نور همیشه با ما بوده است. مخابرات با استفاده از نور در اوایل دوران پیشرفت بشری، از زمانی که بشر ابتدا با استفاده از علامت دادن با دست پیام خود را ارسال می کرد، شروع شده است. این خود به طور بدیهی یک نوع مخابرات نوری است و در تاریکی قابل اجرا نمی باشد.
قسمتی از متن: امروزه سنسورها نقش بسیار مهمی را در بسیاری از جنبه های زندگی روزانه ما برعهده دارد. آنها در محصولات مصرفی ، اتومبیل ها ، تجهیزات پزشکی و هواپیماها بکار برده می شوند . نظارت و کنترل عملیات نمی تواند بدون بکارگیری انواع زیادی از سنسورها تحقق پذیرد. آلودگی هوا توسط سنسورهای گازی ویژه آشکا
مقدمه: اولین اطلاعات ثبت شده در این مورد توسط مارکو پولو در سال 1295 میلادی بوده است که در مناطق غربی چین ونزدیک تبت و مغولستان حیواناتش بعد از چرای گیاهان آن منطقه شروع به تلو خوردن مینمودند که امروزه میدانیم ناشی سمیت حاد سلنیومیبوده است. برای اولین بار سلنیوم توسط Berzelius که در سال 1817 یا
قسمتی از متن: بتن و فولاد دو نوع مصالحی هستند که امروزه بیشتر از سایر مصالح در ساختمان انواع بناها از قبیل ساختمان پلها،ساختمان سدها، ساختمان متروها،ساختمان فرودگاه ها و ساختمان بناهای مسکونی و اداری و غیره به کار برده می شوند.و شاید به جرأت می توان گفت که بدون این دو پیشرفت جوامع بشری به شکل کنونی
قمستی از متن: از آنجایی که اصل اساسی درساختار آموزشی کشور سوئد بر فراهم آوردن امکانات آموزشی برای کلیه شهروندان سوئدی بدون توجه به پیشینه قومی واجتماعی و تابعیت فردی آنان استوار میباشد، از این روی کلیه مدارسی که از قوانین آموزشی پایه تبعیت مینمایند (مدارس ابتدایی و مقدماتی و تکمیلی متوسطه) به صو
چکیده : متاسفانه تدریس انشا با شیوه های خلاق،که دانش آموز را در نوشتن ماهر و توانا کند در هیچ یک از مقاطع تحصیلی کشور ما رایج نیست و به همین علت دانش آموزان اغلب از این درس گریزانند و بسیاری از آنان تا آخرین سال تحصیلی انشا نوشتن را یاد نمی گیرند شاید هم انشارا درسی بیهوده می دانند و یا تصور می کنن
قسمتی از متن: روشهای سنتی به روش هایی گفته می شود که اکثر مدارس دنیا ، در طول تاریخ آموزش و پرورش از آن استفاده کرده اند و امروزه نیز یکی از متداول ترین روشهای حاکم بر مدارس هستند. مهمترین این روشها ، روش حفظ و تکرار، سخنرانی ، پرسش و پاسخ ، نمایشی ، ایفای نقش ، گردش علمی ، بحث گروهی و روش آزمایشگا